søndag den 12. august 2012

Det går fremad med "Lone Star" stjernen ;-)

Jeg nyder virkelig mine patchwork arbejder. Når jeg har svært ved at falde i søvn, er det omkring dem mine tanker kredser, farverne, formerne og hvor meget det betyder hvordan sammensætningerne er.

De selvsamme stofstykker giver helt andre indtryk, bare ved at blive plaseret anderledes, det er leg på et højt plan!
Problemerne ligger gerne i at bestemme sig for hvordan man nu bedst kan lide dem - gud ske lov syer jeg på maskine, for så kan jeg jo altid lave forskellige farvemodeller af samme model, og så bestemme mig derudfra!!!

Her er sidste nyt på hvordan min Lone Star nu er blevet.


Her har jeg lagt mine log cabin stykker modsat, bare for at se hvordan det så ser ud...


Jeg har, som midte i hvert log cabin, et lille blomsterbillede, og det er derudfra at selve farverne i hele projektet er valgt. Det gule som omslutter stjernen, er fra et gult lagen, som ikke passede til hverken det ene eller det andet. Alle stykkerne er valgt i "gemmerne", så indtil videre har jeg ikke brugt en krone på det her!

Se det kan Lone godt lide!

2 kommentarer:

  1. Det ser super godt ud, jeg kan bedst lide dine log cabin blokke som de vender på det nederste billede, men der er nok stadig plads til lidt leg.

    SvarSlet
  2. Tak, jeg nyder det også meget.
    Jeg havde dog ikke regnet rigtigt på materialeforbruget, så da jeg gjorde det, fik jeg en lidt kedelig overraskelse! Skal bruge 56 log cabin felter, men har kun 36 midterblomster felter!!! Hvor smart er det lige???

    Ved allerførste stand til Patchwork messen i Roskilde, spurgte jeg til indrammede små blomstermotiver og hun havde kun 1 stykke med 32 motiver...
    Hvor heldig må man være??? NETOP det stof, med NETOP de firkanter som jeg mangler, og hun har kun 1 stykke!

    Tjah... DET købte jeg, og er nu en MEGET glad patchworker!

    SvarSlet