onsdag den 27. december 2017

Julegaver og nye strømpepinde

Jeg kan ikke huske at jeg tidligere har strikket SÅ mange julegaver.
Jeg startede i september, da Kvickly havde gode priser på strømpegarn. De unge mennesker vasker jo alt i maskinen, så min erfaring er, at de helst skal have strik i god strømpegarn kvalitet for det kan tåle det.
Det blev så til tre små trøjer (denne lilla til mit barnebarn), sjove at strikke.

Nu var jeg så godt igang, og Pinterest er jo en tidsrøvende OG super inspiration, så jeg faldt for en model som med lidt personlig tvist, blev rigtig god til min søn og mine tøser.
De sidste dage i oktober havde Hasle Stof 50% på alt garn, så der blev købt garn til de tre Trøjer og så var det jo bare i gang!

Når julen så nærmede sig, kom jeg i tanke om et par ekstra gaver der liiiiggge skulle kreeres. En hue/halstørklæde ting og et par halvhandsker, så det blev det også til. Her kom maskinen dog til at lave arbejdet :-)


Og så var en veninde venlig at gøre mig opmærksom på nogle nye strømpepinde på markedet, og dem kunne jeg naturligvis ikke leve uden. Så vupti var de bestilt og de er nu kommet hjem og er straks i gang. De er rigtig gode - tak til Letten :-) Jeg er i gang med en lille sparkedragt til en lille dreng der forventes her i januar, så de er perfekte til at strikke ben på! De kan absolut anbefales.

Tak for nu - håber alle har haft en glædelig jul

Rigtig godt nytår til os alle.



1 kommentar: