tirsdag den 17. januar 2012

Strikkemaskinerne skifter generation!

Jeg startede med at strikke på strikkemaskine i 1987, senere blev det til uddannelsen på Hellerup Textil seminarium i linien - strik.
Mange beklædningsgenstande er det blevet til i årene derefter, men efter mange "sving" i livet, måtte jeg af økonomiske årsager sælge min trofaste maskine.

Nu har jeg så "arvet" min mors 2 store elektroniske strikkemaskiner med dertil hørende tilbehør, og garn i læssevis! Guder hvor jeg glæder mig til at komme igang, har glemt alt, og kender slet ikke hendes maskiner, men jeg er autodidakt på SÅ mange punkter, så jeg skal nok lære det også!

men PLADSEN....... Enhver der har set en strikkemaskine ved at den fylder noget mere end en rundpind! og jeg får 2......!!!!! Hmm.... Hulkortsmaskinen må altså blive i dens kasse foreløbig!

Hvor jeg glæder mig tiil alle disse helligdage der er i foråret, for nu kniber det seriøst med timerne i døgnet, for jeg elsker mit patchwork og jeg har slet ikke sat mig ind i EQ7 programmet endnu (computeren har været sendt til rep) og når strikkemaskinerne så også kommer......?!
Hvad skal en stakkels håndarbejdsramt Qvinde så gøre?

Heldigvis går det virkelig fremad med Helenes tæppe, det er gået fra at være et problematisk projekt, til et rigtigt "tøsetæppe"

3 kommentarer:

  1. Husk at du også har en grovstrikker stående her hos mig ;-)

    SvarSlet
  2. Altså Letten.... Den havde jeg lykkeligvis glemt alt om...
    Du beholder den bare, ikke?

    SvarSlet
  3. Jeg opbevarer den for dig lidt endnu!!!

    SvarSlet