søndag den 12. februar 2012

Maskinstrik til og af manden!

Han glæder sig seriøst til sin trøje, så han ville også strikke!

Og når garnet så var sluppet op, satte han sig til bordet og begyndte med garn, vinde og trisse.... ;-))
Utrolig sån iver han lægger for dagen! Herligt!
Det gik ikke helt efter hensigten med trøjen... Fandt dog heldigvis ud af, at det bare var manglende vægt der var årsagen til at slæden gentagne gange satte sig fast. Så nu er ryggen strikket og jeg tager forstykkerne i morgen.
Det kræver rigtig godt lys og det er jo ikke ligefrem lyse garner herren har valgt!

Udregningen af maskeantal og rækkeantal har været sjovt - især fordi mandens omfang er større end jeg kan dække på strikkemaskinen. Så det er mere end heldigt at han helst vil have trøjer - altså delt midt for, for ellers???!!! Jeg må "flytte" 2 x 2 cm fra rygstykket til fronterne, men det er jo heldigvis ikke noget problem.

Jeg er også færdig med et par stømper til en kollega, så jeg skal love for de her fridage bliver udnyttet på bedste vis.

1 kommentar:

  1. Nu er strikkemaskinen jo opfundet af en mand(år 1589)så hvad var mere naturligt end at jeg også prøvede at strikke på den.

    Og jo min kone har jo valgt en "ordentlig" mand. Så naturligvis skal der mange maske til
    :-))))

    SvarSlet