fredag den 2. marts 2012

Så blev mandens trøje færdig - MED foer!

Det har været en udfordring - denne trøje!
1. Det er 12 år siden jeg strikkede på maskine sidst!
2. Jeg havde ingen opskrift - kun en lille bitte erindring om noget med......?!
3. Jeg har aldrig syet foer i en strikket trøje!

Okay, så var udfordringerne på plads, så slug kamelerne og spring Qvinde!

Han glædte sig vanvittigt meget til at få den her trøje, det var naturligvis et citament af de store, og hans deltagen i hele processen har været rørende, og se nu her... Voila!

Nu er det ikke så nemt at se foret herpå, så du får lige et til....

Jeg har vendt og syet halsribben fast indvendig, for at skjule lynlåsens top... Det gjorde at halsåbningen blev lige lovlig stor, så jeg tog masker op på indersiden af halsribben og strikkede endnu en ribkant.
Ret fed detalje hvis jeg skal sige det ;-))
Nå... Indimellem al den strikning af hans trøje - samt diverse par strømper - har jeg jo stadig mit hyggetæppe. Det er nu blevet så stort!

Jeg har linet den sidste række op i farver, for det har altså været det værste, altid at skulle finde den næste farve til det næste felt... Ellers er det et pragtfuldt arbejde, man behøver slet ikke tænke.......!!!!!!! ;-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar