mandag den 17. september 2012

Så blev sjalet færdigt.

Jeg har strikket dette skønne sjal i Delight, et Drops garn.
Desværre fik jeg vist startet forkert, og mangler en række spidser, derfor blev sjalet jo ikke "halv sol" men mindre... Det har så ligget et stykke tid, blev faktisk lagt ind i et skab i kælderen - ude af øje, ude af sind....

Så forleden, når jeg blev strikkeinspireret igen, tog jeg det frem og vupti, fik jeg ideen til, hvordan det skulle "ordnes"


Jeg har strik meget nær mit hjerte, men også patchworken fylder jo meget, er hver sin ting, til hver sin tid.

Når jeg syer, er jeg "isoleret" fra familien, forstået på den måde, at jeg sidder for mig selv med min maskine og radio. Det er skønt og jeg trænger til den tid for mig selv - det tror jeg alle gør!

Når jeg sidder med et strikketøj, sidder jeg "hos" og kan være med i samtaler/tvudsendelser m.m.
Heldigvis forstår manden at hvis jeg siger - lige et øjeblik, jeg tæller! så venter han pænt ;-))) Jeg har nemlig en meget talende mand, heldigvis er han også intelligent, så han er spændende nok at høre på ,-))))

Her er sjalet så forfra


På den workshop jeg deltog i, blev jeg inspireret til at strikke endnu et sjal. Et i mange farver, både i bund og som mønsterfarve. Det er godt nok længe siden jeg har strikket farvestrik - Fair Isle - for da jeg fik strikkemaskinen... tjah... så var det ligesom spild af tid.
Derfor et sjal - med langt imellem mønsteret, for netop det vil man IKKE strikke på maskine!
En maskine er begrænset til 200 masker og et sjal bliver måske taget ud til tilsidst 600 masker, OG et mønster hvor der er langt imellem mønstrene... På maskinen ville det give alt for lange tråde på bagsiden, den kan jo ikke "sno" garnerne ,-))) Så føler jeg ikke at det er "spild af tid"

Jeg er virkelig blevet inspireret til strik igen - det er helt vildt. Jeg kom da også til at købe for 450,- garn hos Holst, så det venter jeg nu længselsfuldt på, så jeg kan komme igang med det sjal ;-))
Men for ikke at spilde "ventetiden" blev dette første sjal færdigt - og så kan jeg med god samvittighed give mig i kast med det nye sjal. Jubii ;-)

Heldigvis har jeg jo stadig mandens Aran sweather, så jeg kan skifte lidt imellem den ene og anden strikke form og tykkelse på pinde og garn ;-)

Lad kreativiteten blomstre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar