lørdag den 4. maj 2019

I dag er det 38 år siden jeg blev konfirmeret og 6 år siden tøzens konfirmation.

Sjov med den dato 😏 På min konfirmation lå der ca 10 cm sne, på tøzens var det fint solskinsvejr og i dag er det koldt, blæser og det har haglet her til morgen!!!

Jeg lever stadig på den der lyserøde sky, hvor livet bare er vidunderligt - uanset hvordan vejet er 😁

Min Freshmann Ukulele kom ganske rigtigt hjem om fredagen og jeg hentede den i Vestermarie Brugs, og kørte direkte til mine forældre for at åbne pakken der 😊
Den er SÅ fin min lille Junior!
Jeg havde troet at lyden ville være finere/højere tonemæssigt end min Luna, men det er faktisk omvendt - Luna har de klare høje toner og Junior har de bløde lidt dybere toner. Han er nemmere at spille på, det kommer ikke HELT så nøje at man har alle fingre placeret korrekt for tonerne, hvor Luna IKKE giver ved dørene - der er smæk for alle pengene hvis fingrene ikke er på de korrekte pladser - det høres klart og tydeligt..... 🙈🙉🙊 Så jeg starter som regel med at spille på Junior og går så over til Luna når melodien sidder bare lidt i fingrene 😉

Freshmann (Junior)                  Luna                

Mor har talt om at det trækker i hende med al vores guitarspil (Jørgen, Helene og vel også mit strengeleg) og da Jørgen lå inde med en lidt mindre spansk guitar der "bare" skulle klargøres, så brugte han en dag på at rense, slibe, pudse og skifte strenge på den...



Så blev den overleveret til mor til fri afbenyttelse 😍 Hun har efterfølgende undskyldt til Helene for at have sagt "at det med ømme fingre bare skal trænes"😂😂

Det var vist kærlighed ved første blik.

Sypigerne hygger stadig, det er bare herligt. Jeg har været "ind over" når Letten skulle montere en mobillomme i en sengerand - det blev faktisk helt okay! Der strikkes og hækles babytøj, svøb, diverse legetøj/krammedyr og hvad ved jeg - det er nu meget sjovt 😊
Mit eget barnebarn bliver jo 3 år her sidst på måneden 💗jeg kommer desværre ikke til fødselsdagen - første gang jeg må undvære, men penge kan som bekendt kun bruges en gang... Så han må få så meget desto større gave bare! Vi ses forhåbentlig til sommer, hvor kæresten og jeg formodentlig tager en tur til Fyn i cv'en 💕hvis jeg/vi altså ikke skal følge tøzen til London....

Jeg er færdig med kjolen, den er blevet SÅ god, og sidder perfekt - man skulle næsten tro den var designet til mig 😉 det har været en sand fornøjelse at strikke den og jeg tror den bliver brugt flittigt - det kommer naturligvis an på hvordan garnet holder sig, men til prisen og 50/50 akryl/bomuld, så burde det holde godt - vi ser!

Jeg havde den på for første gang i aftes en tur i Raschs Pakhus til Blues koncert, jeg er helt pjattet med blues - fed koncert. Vi startede med spisning på Mama Mia - pizza - og derfra en smut ind om O'Malley og videre til Raschs hvor vi havde lovet at holde et par pladser til et vennepar, som ville komme lidt senere 👍

Det var en super koncert, ham Uffe Steen kan spille guitar skal jeg love for!!!!
Han er svoger til Jørgens x, så de kender jo hinanden og han kom da også hen til vores bord og hilste hjerteligt efter koncerten - og fik en masse ros med fra os begge!


Arbejdsmæssigt er der jo desværre kommet ansættelsesstop i BRK, sååå... men jeg har besluttet at jeg så vil bruge tiden på at få erfaring - så jeg har søgt en 8 ugers praktik, så må vi se om de har overskud og behov til at tage mig ind....

Til sidst - se lige min Hoya... Den har 5 sådanne buketter 
💗den trives også i vores kærlighed 💗
Tænk at livet sammen med en mand kan være SÅ SMUKT 💕




Ingen kommentarer:

Send en kommentar