søndag den 2. januar 2011

Hvilket papir til Paper Piecing?

Så er jeg klar med alle delene udskåret til Helenes tæppe. Af skade bliver man klog, så stoffet ER vasket!
Syværelset har fået en overhaling, så der er klar til mit nye projekt men...
Hvilket papie skal man bruge til at printe ud på? Det skal jo være noget der ikke krøller når man stryger på det, tyndt nok til man kan se igennem og det skal opsuge alt blækket fra printeren, så det ikke smitter af på stoffet.... Indtil videre har jeg kun syet direkte på Rasterquick sååå....
Det sikreste må være at købe papir som er dertil - selvom det jo nok er temmelig dyrere end "almindeligt" papir.
Jeg fandt papir hos "Calico" på nettet og har bestilt 2 pakker med det samme.
Jeg har bestemt mig for at tæppet skal være 4 felter i bredden og 7 i længden og da der går 4 dele til hver felt er det ialt 28 felter á 4 dele altså 112 stk papir og hver pakke indeholder 100 ark såå... ;-)
Her ligger delene så linet op og venter på papiret...
I mellemtiden kan jeg jo så strikke videre på mine 2 projekter. De er faktisk begge så  småt ved at være færdige. Den jeansblå vest mangler jeg kun nogle centimeter på snoningsbåndet til halsen så er den færdig, og trøjen i det rødlige mix garn mangler kun få pinde så er bullen færdig og så mangler bare ærmerne på den!

3 kommentarer:

  1. spændende at se det færdige resultat når det kommer.GODT NYTÅR

    SvarSlet
  2. Hvor er det dog fint arbejde du laver :o)

    SvarSlet
  3. super fin side du har fået :-)

    SvarSlet