torsdag den 30. december 2010

Det lader til min store datter har fattet interesse for håndarbejde!

Det startede med at jeg blev bedt om at sy en jakke til hendes lille Chi Hua Hua dreng, da dyrlægen anbefaler at de små "kæledyr" (hund er vist for stort et begreb til så lille et dyr!) har overtøj på om vinteren.
Med den vinter Bornholm har fået, har det vist sig at være en ganske udmærket ide!

Jeg syede så en foret jakke og blev inspireret af en strikkeopskrift, og herregud, det tog knap en uge, så havde han den fineste uld"sweather" med snoninger ;-))

Hun har fået flere henvendelser på tøjet, da tøj til de små er svært at opdrive på Bornholm, og da både hundene og det "sjove" i tøjet interesserer hende, så ønsker hun nu, at jeg hjælper hende igang med en lille produktion af jakkerne! Se her se.... Hun fik i konfirmationsgave en symaskine af sin mormor og morfar, og den kan måske så nu komme i brug ;-))

En anden side af hendes interesse ligger nu i værdsættelsen af håndarbejde.
Hun sad forleden og bladede i min nye bog "50 fabulous paper-pieced stars" og faldt for "Ohio Star".
Da hun bliver 20 til marts ønsker hun så et tæppe i det mønster og i hendes farver! PINK!

Jeg har så i dag fået købt 4 forskellige pink stoffer og hvid til bund og nu skal det så bare vaskes og så er jeg klar til de kommende fridage ;-)

Hvis jeg ikke får skrevet inden, så ønsker jeg alle Jer kreative kvinder (og mænd) et rigtig godt og lykkebringende nytår!
                                                              Keep up the good work.


1 kommentar: