fredag den 3. december 2010

Den mest besværlige bakkeserviet ;-))


Så har jeg lavet lidt igen ;-))
Kan jo altså ikke lade være, som stuen også bærer præg af.

Stuen
                                                                   
Jeg er opvokset med håndarbejde, både på min fars og min mors side.
Min farmor og farfar var skræddere og min mormor var godt nok selvlært, men en utrolig dygtig dame med sine hænder. Billedet på væggen er et hun har broderet og tæppet på sofaen er også et hun har hæklet.
Hun var en dame jeg holdt utrolig meget af, hun døde 27/5 2009 lige knap 92 år gammel.
                              
Roses den der roses bør! Min mor er også en utrolig dygtig dame. Hun er jo nok grunden til at jeg er så kreativ som jeg er. Altid havde hun et håndarbejdsprojekt igang og var der noget hun fik "UG" i, var det detaljerne. Jeg må jo så bare sige heldigvis, for jeg er slem til ikke at være detaljeorienteret i slutfasen, og monteringen kan ødelægge ethvert nok så flot stykke arbejde, så med hendes "velmente" ord i baghovedet, får jeg lagt kræfterne i slutfasen også!
                                
Jeg har syet stjernetæppet og puden dertil, bordløberen i Log Cabin, og så er mit juletræstæppe kommet op og hænge på væggen! Selv juledekorationen på bordet er hjemmelavet ;-) og så ligger mit strikketøj og flyder på bordet.
                                                 
Så er jeg blevet færdig med en bakkeserviet i enbart rester ;-)
Bakkeserviet
                                                                              
Jeg ville bare bruge mine julerester og det blev så til denne "tingest"
Den er 30 x 30 cm, så den kan faktisk kun bruges som bakkeserviet eller en lille lysedug. Det er så den mest besværlige ting jeg har lavet - og den mindste!
Efter besværet at dømme burde det være et tæppe på 120 x180 ;-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar