lørdag den 2. juni 2012

Så er mandens dragt ved at tage form!

Jeg går aldrig syet så mange kiler i noget som helst før! Formoder man ikke kunne væve særlig brede stykker stof, derfor alle kilerne.
Dragten er I hør, for eftersom han guider om sommeren, ville en dragt i uld være alt for varm.
Der er også bukseben til, og der skal farverne være modsat på dragten!

Jeg ved ikke lige hvad der skete da jeg skulle udregne stofforbrug, men jeg mangler ikke....! Nå, det kan så blive til foring i en uldkappe, for sådan en er han nød til at have hvis han skal guide om aftenen.
Hammershus er smuk og bestemt mange besøg værd, og har man så en guide som min mand her, så får man virkelig indblik i middelalderens levevis.
Bare man husker at få tøj nok på, for uanset hvordan vejret er, blæser det altså deroppe på toppen af vores smukke ø.
Rigtig god weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar