mandag den 1. oktober 2012

Æbler og efterårs farver.

I går, søndag d. 30/9 var der "Æblernes dag" på vores Landbrugsmuseum "Melstedgård"
Det måtte vi da hen og se! Det var en dejlig dag, sammen med mine forældre. Selve Melstedgård er bibeholdt som "i gamle dage" og klædedragterne, musikken og arbejdsgangene ligeså.

Det var sjovt at se de gamle stuer, kamre og deres udsmykning fra den tid. Sikke sirligt alting var. Syet med de mindste sting og strikket på så tynde pinde at de da måtte knække ved den mindste vægt...

Her er et billede af manden og min mor i haven.


Det var skønt at gå i haven og se efterårsfarverne på træerne, det er jo noget kønnere der, end på de visnende blomster og urter i urtehaven!

Mit sjal har det fint. Der bliver strikket på det hver dag og det er indtil videre gået pænt stærkt, men nu hvor der efterhånden er mange masker på pinden, tager en omgang sin tid og det går langsommere med at komme "opad" Men jeg nyder farverne og garnet.


Jeg er tilbage på almindelig rundpind, og selvom det føles lækkert at strikke på de nye smart pinde, føler jeg altså at strikketøjet glider lettere for mig på de almindelige pinde.
Jeg har nu 8 midter blomster i højden og tror jeg ialt skal have 15 sååå..... Du får nok lov til at se mere til dette strikkeprojekt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar